Menu

Een teamcoaching in de praktijk. Kijkt u even mee?

11 juli 2016

Op een zonnige dinsdag parkeerden 2 groepen van DHL hun wagen op de ruime parking van de Sint-Jozefhoeve. Klaar voor een dag “teaming”. Ze kozen voor het business pakket “Natural Green”.

Liesbeth Geypen, Financial Accounting Manager:

Ik deed al een keer teambuilding bij SJH. De spelen zijn authentiek. De organisatie is professioneel. De samenwerking met SJH zit snor. Met deze teamcoaching zetten we de volgende stap. We koppelen de aangename outdoor spelen aan de drijfveren in de Management Drives methode. Doel? Het verdiepen van de ontwikkeling van de 2 teams.

Met deze oefening reflecteren de medewerkers over zichzelf op een origineel terrein. Ze ontdekken grondige inzichten over hun collega’s. De communicatie krijgt een fraaie opknapbeurt.

Koeknallen

Zichtbaarheid

De combinatie van binnen én buiten werken is krachtig. Buiten herkennen onze deelnemers het levende effect van een Management Drives kleur. Op zichzelf en op hun collega’s. Een “groene” medewerker staat bijvoorbeeld te kwebbelen, een “oranje” neemt het voortouw. Bij het spelen staat die letterlijk enkele meters vooruit!

Elke medewerker ontdekt z’n dominante drijfveer. En ook het team heeft een typisch groepsprofiel. Zo stuur je als manager op wat hen bindt en energie levert.

The days after

Elke medewerker ontving een persoonlijk Management Drives werkboek. De badge met “hun kleuren” hangt prominent op de werkplek. Zo spreken ze elkaar aan op hun favoriete manier van doen. Een kleine verandering in gedrag resulteert in een positieve invloed op de team performance.

We frissen na de zomermaanden de leereffecten zeker op. De kleuren van Management Drives geven we intern een plaats in onze werking. Ieders individuele drijfveren en het gemeenschappelijke teamprofiel blijven hier talk-of-the-town. We gaan deze gespreksdynamiek verankeren.

Conclusie

Het effect van de krachtige teamontwikkeling won van het pure entertainment. Maar verliezen deed niemand .